webhostworks webhostworks .

webhostworks

– شناخت و فراخواني (بازخورد) نام تجاري

– شناخت و فراخواني (بازخورد) نام تجاري

 

    نمودار زير از مقصد آسيا و اقيانوسيه با استفاده از فراخوان غير مسلح از بررسي هاي شخصي و چهره به چهره پرسنل ۱۹۰ شركت آژانس مسافرتي در استراليا، ژاپن، ايالات متحده بريتاني، آلمان، سوئد، سنگاپور و هند در سفر به منطقه آسيا در سال ۱۹۹۸ را ارائه مي دهد.

لطفاً توجه داشته باشيد كه ماهيت تاريخي اطلاعات و مكان پاسخ دهندگان بايد بعنوان يك كل در جهان معرفي مي شود و در زمان خود قابل تعميم نيست و فقط براي شروع بحث است و اطلاعات محرمانه خواهند بود. ضمناً شما بدانيد كه موقعيت هر كشور و تفاوت هاي بزرگ آنها عامل سفر مشتريان بوده است. جالب است بالاترين بخش فراخوان تايلند به عنوان مقصد نخست قابل توجه است كه بيش از ۵۰% پاسخ دهندگان يك قسمت هستند. كشور آنها يا يكي از بانكوك، پوكت، پاتايا بيشترين آمارهايي را براي تايلند بعنوان يك مقصد به بار آوردند، سنگاپور، هنگ كنگ و بالي مقصد برتر در اين دوره شناسايي شدند.

مصاحبه با عوامل سفر در جهت راه صرفه جويي آگاهي برند براي مقصد توريستي (گردشگري) يك دروازه است و احتمالاً بيشترين سطح آگاهي را درباره آن در ذهن مشتريان بوده است. آنها همچنين قادر به خلاصه برداشت از مشتريان خود را با توجه به روز خود را وظايف روزانه مي دانستند، با اين حال دركشان نيز مي تواند توسط جريان خاص صنعتي به عامل تبليغات و دامنه و منافع تجاري از كارفرمايان خود را تحت تأثير قرار دهد. مسافراني كه كشور خود را در جهت مسافرت انقلاب كرده بودند از اين نمودار حذف شده اند.


– شناخت و فراخواني (بازخورد) نام تجاري

چندين روش اساسي ديگر روشي است كه بايد مفصل تفسير شود. در مرحله اول اني نظرسنجي در اوج شگفت انگيز تايلند “مبارزات انتخاباتي تايلند” انجام شد. در مرحله دوم سوال واقعي اين بود كه آيا ميتوانيد اجازه دهيد؟ من مي دانم چه قسمتي را به ذهن مي آورد؟ اولين چيزي كه به ذهنم خطور مي كند هنگامي كه مي خواهم به يك مقصد آسيايي فكر كنم. پس از پيگيري بيشتر سوال ۲ مورد توجه بود. جمله بندي سوال مشخص مي كند كه مقصد آسيا نسبت به اقيانوس آرام بيشتر به ذهن مي آيد. بطوريكه هاوايي، گوام، استراليا، نيوزيلند و ديگر نقاط غيرآسيايي ممكن است دست كم گرفته شوند.

در اين مورد بالاترين ذهنيت مربوط به مقصد تايلند بود. هر چند تايلند بعنوان قسمتي در مقام سوم نمودار همچنين بازخورد چين در مقايسه مقاصد ديگر جالب بوده است.

اطلاعات فراخوان نام تجاري غيرمسلح؛ بويژه هنگامي كه توسط كشور اصلي به جنس نوع كمك (فردي، خانوادگي، ماه عسل، جنسي، مدت زمان سفر) تقسيم بندي مي شود، مي تواند بايد مفيد ارائه اطلاعات براي تعيين موقعيت رقابتي و در حال توسعه استراتژي بخش بندي بازار كمك كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۷:۱۵ توسط:webhostworks موضوع:

۹۰ درصد از تصميماتي كه اتخاذ ميكنيم توسط احساساتمان هدايت ميشوند.

۹۰ درصد از تصميماتي كه اتخاذ ميكنيم توسط احساساتمان هدايت ميشوند.

 

ترجمه :

ما عموما به نحوه تصميم گيري خود اعتقاد داريم. از انتخابهاي نسبتا روزمره (دنيوي) مانند چه خميردنداني بايد بخرم؟ و يا حتي انتخاب هاي پيچيده تر و بزرگتر مانند چه خانه يا محل سكونتي را خريداري كنم ؟

حتي اگر در تصميمي كه گرفته ايد دچار ترديد هستيد.

هر آنچه درباره تصميم هايمان فكر ميكنيم، با آنچه در واقعيت ميدانيم متفاوت است.

۹۰ درصد از تصميماتي كه اتخاذ ميكنيم توسط احساساتمان هدايت ميشوند.

اكثر انتخابهاي ما توسط احساسات تحت تاثير قرار گرفته و هدايت ميشود كه بصورت ناخودآگاه بر تصميمهايمان تاثيرگذارند.

شناخت تاثيرات احساسي بر روي تصميم هايمان مي تواند تاثير حياتي بر پيش بيني و انتخابهاي آينده ما داشته باشد.

خوشبختانه علوم اعصاب در اين زمينه مي تواند واكنش هاي ذهن ما را هنگام تصميم گيري مورد بررسي قرار دهند.

در اين صورت ميتوان فهميد كه مصرف كنندگان چگونه تصميم ميگيرند.

ما ميتوانيم از علوم اعصاب در مورد فرآيند تصميم گيري به پاسخ هاي قابل قبولي دست پيدا كنيم.

با استفاده از علوم اعصاب مي توانيم چگونگي تصميم گيري مصرف كننده متكي بر حافظه، واكنش هاي احساسي و همچنين توجه و تعامل آنها را مشاهده كنيم.

در حاليكه بطور مستقيم خاطرات، توجه و احساسات ميتوانند بر روي تصميم گيري ما تاثير بگذارند، درك اينكه مغز يا ذهن ما چگونه به اينها پاسخ يا عكس العمل نشان مي دهد غالبا دشوار است.

علوم اعصاب ابزار دقيقي را براي شناخت توانايي هايي كه به تصميم گيري مصرف كننده كمك مي كند را به ما نشان ميدهد.

با استفاده از اين اطلاعات مفيد، برند شما جايگاه خود را در موارد زير تثبيت مي كند :

۱- يادآوري (تداعي برند)

۲- جلب توجه موثر مصرف كننده

۳- دريافت يك پاسخ عاطفي مثبت از مصرف كننده

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۸:۲۰ توسط:webhostworks موضوع:

راز موفقيت كارخانه بزرگ مهرام

 

شاهرخ ظهيري نمونه واقعي يك آدم موفق است؛ كسي كه مي تواند با تجربياتش موتور محرك هزاران جواني باشد كه فكر مي كنند هركس به جايي رسيده يا سرمايه هنگفتي ارث برده يا از جاي خاصي حمايت شده است. داستان زندگي پرفرازونشيب مردي كه با ابتكارات و زحماتش يكي از موفق ترين صنعت گران اين كشور شده، مي تواند دست مايه يك فيلم سينمايي باشد.

● ۱۳۰۹ تولد يك كار آفرين

سال ۱۳۰۹ در شهر ملاير به دنيا آمدم؛ پس از چند سال زندگي در اين شهر به قم مهاجرت كرديم و دوران دبستان و دبيرستان را در اين شهر گذراندم. سال پنجم دبيرستان (سابق) بودم كه پدرم فوت كرد و من سرپرست خانواده شدم و مسئوليت اداره زندگي خواهر، برادر و مادرم به دوش من افتاد. پس از گرفتن مدرك ديپلم در رشته ادبيات، به اداره فرهنگ قم رفتم و در همان جا معلم شدم.

● ۱۳۲۸ استخدام و ادامه تحصيل

چون پدرم رئيس اداره دارايي قم بود، به راحتي در اداره فرهنگ (آموزش و پرورش فعلي) استخدام شدم؛ اما با ديپلم نمي توانستم معلم موفقي شوم. به اين دليل ادامه تحصيل دادم و در رشته حقوق، ليسانس گرفتم. در آن زمان دانشگاه مثل حالا نبود؛ كساني كه در رشته حقوق درس مي خواندند، اين رشته در ۲ سال آخر به ۳ رشته تقسيم مي شد و هركس مي توانست ۲ ليسانس بگيرد بنابراين من به غير از رشته حقوق قضايي، ليسانس اقتصاد هم گرفتم كه بعدها تحصيل در اين رشته خيلي به من كمك كرد. در دوران تحصيل مجبور بودم مدام به تهران بيايم و بيشتر مواقع ۳ روز در هفته را تهران بودم ، به همين دليل پس از پايان تحصيلات، از قم به تهران آمديم و من در دبيرستان هاي شميرانات دبير شدم؛ اما حقوق معلمي براي گذراندن زندگي مان كافي نبود، به همين دليل به تكاپو افتادم كار ديگري انجام دهم.

● ۱۳۳۷ شاگردي در بازار تهران

توسط يكي از دوستانم به رئيس كارخانه پارچه بافي درخشان يزد معرفي شدم. محل كارخانه در يزد بود؛ اما يك شعبه در بازار بزرگ تهران داشت و آقاي هراتي، رئيس كارخانه به من گفت، از فردا به آنجا برو و شروع به كار كن. فردايش به بازار و مغازه پارچه فروشي درخشان يزد رفتم؛ وقتي وارد مغازه شدم، ديدم اين فروشگاه چند فروشنده، يك صندو ق دار بازنشسته و يك رئيس شعبه دارد و در واقع هيچ كاري براي من وجود نداشت. اصلا نمي دانستم بايد چه كار كنم، حتي يك چهارپايه هم نبود رويش بنشينم؛ تمام طول روز را بايد سرپا و بدون كار در مغازه مي ايستادم. در ضمن بعدازظهرها هم كلاس درس داشتم و بايد به مدرسه مي رفتم. بعد از چند روز احساس كردم اگر ۱۵ روز همين وضعيت ادامه داشته باشد و نتوانم در مغازه كاري براي خود دست و پا كنم، همين روزهاست كه بيرونم كنند. در همين فكرها بودم كه ديدم هر شب صندوق دار با فروشنده ها دعوا دارد و حساب فروشگاه از هر ۲طرف با هم، همخواني ندارد. من يك بررسي كردم و به فروشنده ها گفتم، بيجكي براي هر پارچه درست كنند و طبق شماره و قيمت روي اين بيجك ها، شب به شب با صندوق دار حساب و كتاب كنند. در پايان شب اول، وقتي صندوق دار حساب كرد و ديد حتي يك ريال هم اشتباه نشده، خيلي خوشحال شد و من كمي اوضاعم بهتر شد و توانستم كمي جا پاي خودم را سفت كنم.

● ۱۳۳۸ درس بزرگ براي تمام زندگي

در دبيرستان رشته فلسفه و منطق درس مي دادم و هرروز بايد از بازار تا قلهك را طي مي كردم. هرروز ساعت ۵ صبح از خواب بيدار مي شدم و از خيابان عين الدوله (ايران) پياده به بازار مي رفتم. همان صبح زود در مغازه را باز مي كردم، تمام طاقه ها را پايين مي آوردم، تميز مي كردم و دوباره سرجاي شان مي گذاشتم. در حقيقت من با ۲ ليسانس و شغل معلمي، به عنوان پادو در بازار مشغول به كار بودم و اصلا هم ناراحت نبودم. بازار براي من مثل دانشگاه بود و خيلي چيزها از آن روزها ياد گرفتم.

● زندگي در سختي

كارخانه ما، از گروه صنعتي بهشهر پنبه مي خريد. من هرچند وقت يك بار به مغازه آن ها در بازار مي رفتم تا چك شان را بدهم. يك بار كه خدمت آقاي لاجوردي، رئيس اين كارخانه رفته بودم، يك دلال پيش او آمد و گفت: «پنبه هاي ديروز را ۵ ريال گران تر فروختم»؛ اما آقاي لاجوردي كه در معامله اش هيچ چك و سفته اي هم نگرفته بود، حاضر نشد معامله را به هم بزند و به آن دلال گفت: «اگر ۵ ميليون تومان هم سود داشته باشد، حاضر نيستم حرفم را زيرپا بگذارم. من، يك كلام به مشتري ام گفته ام جنس مال تو، حالا اگر يك ماه ديگر هم پول بدهد، جنس مال اوست!» اين حرف به قدري روي من تاثير گذاشت و به قول معروف من را گرفت كه هميشه در زندگي ام آن را آويزه گوشم كرده ام و به خودم همانجا گفتم اگر مي خواهم يك روز مثل آقاي لاجوردي آدم بزرگي شوم، بايد حرفم سند باشد. تا الان هم كه ۸۱ سال دارم، هيچ وقت نشده به قولم عمل نكنم و از حرفم برگردم.

● ۱۳۳۹ روزي كه زندگي ام تغيير كرد

صاحب كارخانه درخشان يزد، هفته اي چند روز به مغازه سرمي زد. يك بار كه به تهران آمده بود، نامه اي از شهرباني وقت رسيد كه در آن گفته بودند ما امسال، از شما پارچه پليس نمي خريم. وقتي آقاي هراتي اين نامه را ديد، داشت سكته مي كرد؛ تصور كنيد قرارداد ۱۰ ميليون متر پارچه، يكدفعه از بين برود، چه حالي مي شويد؟ رفتم جلو به آقاي هراتي گفتم اجازه بدهيد من بروم سراغ اين موضوع و ببينم چرا نمي خواهند از ما پارچه بخرند! گفت: «يعني چي بروي دنبال اين كار، گفتند نمي خرند، يعني نمي خرند ديگر.» من گفتم شما نامه را به من بدهيد» و او نيز با اكراه نامه را پرت كرد جلوي من. همان موقع رفتم ميدان توپخانه، اداره شهرباني؛ گفتم مي خواهم بروم اداره تداركات پيش سرتيپ فلاني! گفتند مگر همين طوريه؟ خلاصه ما را راه ندادند و فرستادند آجوداني. رفتم پيش آجودان و گفتم آقا به من اجازه بدهيد يك دقيقه ايشان را ببينم. اگر نگذاريد، خودم را آتش مي زنم؛ اما باز هم نگذاشت. اين قدر عصبي بودم كه زدم زير گريه! يك سرهنگ از اتاق بغلي آمد و گفت چي شده جوان، چرا گريه مي كني؟ گفتم مي خواهم بروم پيش سرتيپ نمي گذارند، گفت بگو چي كار داري، گفتم فقط بايد به خودشان بگويم. همان جا زنگ زد به آجوداني و گفت: « اسم اين آقا را بنويسيد و به من هم گفت الان برو و فردا ساعت ۶ صبح بيا، برو پيش سرتيپ. فردا صبح از ساعت ۵ تا ۶ جلوي در شهرباني ايستادم تا حتي يك ثانيه هم دير نكنم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۰:۲۶ توسط:webhostworks موضوع:

چطور شكست را به پيروزي تبديل كنيم؟

در دنياي امروز، همه مي‌خواهند يك شبه به موفقيت برسند. كافي‌ست به رشد روزافزون فضاهاي مجازي و رسانه‌هاي اجتماعي نگاه كنيد. افراد موفق، اغلب يك‌شبه به موفقيت دست نيافته‌اند، بلكه سال‌ها طول كشيده است تا به آن رسيده‌اند. تعجبي ندارد كه بسياري از كودكاني كه در خانواده‌هاي ثروتمند به دنيا آمده‌اند، ستارگان فيلم‌ها و يا برندگان مسابقات شرط‌بندي، در نهايت كارشان به افسردگي، اعتياد به الكل و مواد مخدر مي‌كشد. چون آنها مي‌دانند كه زماني را صرف نكرده و تلاشي نكرده‌اند تا مستحق آنچه از بخت خوب به آنها رسيده است باشند و بنابراين ارزشي برايشان ندارد. اعتماد به نفس اين افراد نيز بسيار پايين است. شادترين افراد كساني هستند كه در طول زمان با تلاش خود به اهداف‌شان مي‌رسند و در اين راه چيزهاي زيادي ياد مي‌گيرند و فراز و نشيب‌هايي را تجربه مي‌كنند كه سبب قوي‌تر شدن آنها مي‌شود.
مقاله مرتبط: مثبت انديشي و موفقيت؛ چگونه نگرش خود را تغيير دهيم
راز ششم: هنگامي كه به بن‌بست مي‌رسند مسير خود را تغيير مي‌دهند

بسياري از افراد همواره در مسير خود ثابت مي‌مانند و به جاي آنكه ايده‌هايشان را با تغييراتِ راه وفق بدهند، سعي مي‌كنند از هر گونه تغييري اجتناب كنند و در مسير ثابتي پيش بروند. اما ثروتمندترين، شادترين و بزرگ‌ترين افراد كساني هستند كه جهان را به همان صورتي كه هست پذيرفته‌اند. آنها از تغييراتي كه در مسير پيش مي‌آيد استقبال و از هر فرصتي استفاده مي‌كنند تا شانس تحقق رؤياهايشان را افزايش بدهند. البته درست است كه نبايد به طور مداوم تغيير مسير بدهيد يا همه چيز را به طور كامل دگرگون كنيد، اما به ياد داشته باشيد كه انعطاف‌پذير بودن كليد موفقيت است.
مقاله مرتبط: ۱۰ نكته براي دست‌وپنجه نرم كردن با اتفاقات غيرمنتظره
راز هفتم: نقاط قوت خود را مي‌شناسند و نقطه ضعف‌هاي خود را اصلاح مي‌كنند

هر شخص نقاط قوت و ضعفي دارد و اين هيچ ربطي به ميزان استعداد شخص يا اينكه تا چه حد سخت كار و مطالعه كرده است ندارد. به ياد داشته باشيد كه هيچ‌كس كامل نيست. افراد خردمند و عاقل مي‌توانند نقاط ضعف خود را به سرعت تشخيص بدهند و براي رفع آنها تلاش كنند يا اينكه نقاط ضعف را با نقاط قوت خود جايگزين كنند. بنابراين نبايد از اينكه در برخي از مهارت‌ها ضعف داريد خجالت بكشيد. اتفاقا نقاط ضعف سبب مي‌شوند تا از نقاط قوت خود بيشتر و بهتر استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۹:۲۴ توسط:webhostworks موضوع:

راز اول: پول را هدف اصلي خود قرار نمي‌دهند

اگر فكر مي‌كنيد كه هدف اصلي افراد موفق به دست آوردن پول است، سخت در اشتباهيد. اگر فقط به خاطر پول كار كنيد، هرگز به جايي نخواهيد رسيد. سعي كنيد در كنار هدف اصلي خود، پول را به عنوان يك هدف جانبي از كار سخت و مطالعه‌ي فراوان در نظر بگيريد. افراد موفق هميشه با در نظر گرفتن وضعيت بازار و كسب‌وكارهاي رو به رشد، ايده‌اي را مطرح و روي آن سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

پزشكي كه براي تشخيص راه درمان يك بيمار تلاش مي‌كند، وكيلي كه به هر ترفندي متوسل مي‌شود تا در دادگاه برنده شود و مهندسي كه با وسواس نقشه‌اي طراحي مي‌كند تا يك ساختمان بي‌نظير بسازد، همه به يك هدف فكر مي‌كنند. در مسير موفقيت، هيچ تفاوتي ميان اين مشاغل پُردرآمد و يك شاعر، موسيقي‌دان يا هنرمندي كه يك تابلوي نقاشي را خلق مي‌كند وجود ندارد. افراد موفق، تا جاي ممكن زندگي خود را وقف مال‌اندوزي نمي‌كنند.

راز دوم: از طرد شدن نمي‌ترسند

در هر حوزه‌اي از فعاليت‌هاي اقتصادي، هميشه دو مسير وجود دارد. يكي از اين دو مسير، خطرپذير است و اگر آن را انتخاب كنيد، از ديگران متفاوت خواهيد بود. فرض كنيد در حوزه‌ي خاصي، مي‌خواهيد روي يك رويكرد جديد كه از نظر ديگران ريسك زيادي به همراه دارد سرمايه‌گذاري كنيد. بي‌ترديد اين اقدام از سوي بسياري از فعالان آن حوزه، كاري احمقانه خواهد بود. اما اگر به تصميم خود كاملا ايمان داريد، آن را انجام دهيد و از طرد شدن نترسيد. البته چنين رويكردي، مزايا و معايب خاص خود را دارد. با اين حال، مهم اين است كه از اقدام خود و كاري كه روي آن تمركز كرده‌ايد راضي هستيد.

تعداد افرادي كه حاضرند براي تحقق رؤياهاي خود، هزينه بپردازند و فداكاري كنند انگشت‌شمار است. اگر كسي از ابتدا به شما بگويد كه براي رسيدن به هدف‌تان دقيقا به چقدر زمان و چه مقدار مطالعه نياز داريد، احتمالا هرگز آن كار را شروع نخواهيد كرد. اما يك فرد موفق كه ساعت‌هاي طولاني را صرف پرداختن به كار مورد علاقه‌اش مي‌كند، اين را نه يك موفقيت صرف كه در واقع يك تغيير شگرف در شيوه‌ي زندگي‌اش در نظر مي‌گيرد. به ياد داشته باشيد كه در راه موفقيت، بايد همه چيز حتي اشتباهاتي را كه در طول مسير مرتكب مي‌شويد، بپذيريد و بدانيد زماني كه بر موانع راه غلبه مي‌كنيد، موفقيت براي شما شيرين‌تر خواهد بود.

راز چهارم: شكست را به عنوان عاملي براي پيشرفت در نظر مي‌گيرند

افراد موفق نه تنها از شكست و اشتباهات غيرقابل‌اجتناب در طول مسير نمي‌ترسند، بلكه به سوي آن نيز مي‌روند! در حالي‌كه بيشتر افراد از شكست و خجالت ناشي از آن و همچنين متحمل شدن هزينه‌ي زياد در راه موفقيت مي‌ترسند و سعي مي‌كنند كه از آن جلوگيري كنند، افراد موفق مي‌دانند كه اشتباهات به ما كمك مي‌كنند تا بفهميم كه چه كاري را نبايد انجام بدهيم و در مسير رسيدن به موفقيت به چه تجاربي نياز داريم. افرادي كه هرگز اشتباه نمي‌كنند، براي شكست آمادگي ندارند و بنابراين اگر روزي با آن مواجه شوند لطمه‌ي شديدي خواهند ديد؛ و چون تجربه‌ي مقابله با شكست را نداشته‌اند، اغلب هرگز بهبود نمي‌يابند. شكست‌هاي كوچك كه در فواصل كوتاهي از هم اتفاق مي‌افتند سبب مي‌شوند تا خود را بيشتر بررسي كنيم و در نتيجه فردي عاقل‌تر و محافظه‌كارتر شويم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۵:۵۰ توسط:webhostworks موضوع:

اسمارت‌فون‌ها

سامسونگ البته در حال كار بر روي سيستم‌عامل Tizen است تا شايد موفقيتي را كه هيچ‌گاه نتوانست با بادا تجربه كند را بدست آورد. همچنين سامسونگ كماكان به توليد ويندوزفون‌ها نيز رغبت دارد و نمي‌خواهد به صورت كامل به اندرويد وابسته باشد. جاستين دنيسن مدير بخش استراتژي سامسونگ مي گويد: “ما اكوسيستم را در اختيار نداريم زيرا هنوز تصميم به نوآوري و ابداع در اين زمينه نگرفته ايم؛ جايي كه فعلاً قصد نوآوري داريم توليد بهترين پكيج ممكن براي مصرف‌كنندگان است.” البته سامسونگ آن‌چنان هم بيكار ننشسته و به سختي تلاش مي‌كند سرويس‌هاي خود را بر روي پلتفرم اندرويد جابيندازد. از جمله اين سرويس‌ها مي‌توان به فروشگاه اپليكيشن SamsungApps، فروشگاه آهنگ Music Hub و اپليكيشن چت ChatON اشاره كرد. براي تقويت بخش نرم‌افزاري سامسونگ، حالا اين شركت تصميم گرفته تا جاي پاي خود را در دره سيليكون نيز تقويت كند؛ در ماه دسامبر سال گذشته ميلادي سامسونگ اعلام كرد كه قصد دارد ساختمان‌هايي در پالو آلتو و سن جوزه براي پيشبرد اهداف نرم‌افزاري خود تأسيس كند.

از آنجايي كه سامسونگ به جز اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها توليدات گسترده‌اي نظير تلويزيون‌ها، سينماهاي خانگي، يخچال‌ها، ماشين‌هاي لباسشويي و بسياري لوازم خانگي ديگر دارد تصور كنيد كه سامسونگ سيستم‌عامل خودش را راه‌اندازي كند. بدين ترتيب مي‌توان مطمئن بود كه با هماهنگي نرم‌افزار و سخت‌افزار تجربه بهتري را از محصولات سامسونگ ببينيم به علاوه اين‌كه با يك سيستم‌عامل متحد مي‌توانيد يك خانه سامسونگي كاملاً خودكار داشته باشيد! البته مشخص نيست كه يك سيستم‌عامل جديد در ميان سيستم‌عامل‌هاي محبوبي مانند iOS، اندرويد و ويندوزفون و همچنين سيستم‌عامل‌هاي نوپاي بلك‌بري ۱۰، اوبونتو موبايل، تايزن و … چگونه عمل خواهد كرد.

به نظر مي‌رسد فعلاً سامسونگ تمركز خود را بر روي عرضه گلكسي اس ۴، تبلت نوت جديد ۸ اينچي و پس از آن گلكسي نوت ۳ و تبلت ده اينچي نوت جديدش با پردازنده جديد Exynos Octa معطوف كرده است و بايد كماكان منتظر تبليغات ضداپلي اين شركت و البته فروش ركوردشكن هرساله‌ي محصولاتش باشيم.

بسياري از مردم تصور مي‌كنند كه براي موفقيت در زندگي به شرايط خاصي (مثل پول، امكانات، پشتوانه و …) نياز دارند. اما نگاهي به زندگي افراد موفق نشان مي‌دهد كه بسياري از آنها نه پولدار بوده‌اند و نه ويژگي‌هاي خاصي داشته‌اند. آنها فقط راز و رمزهاي موفقيت را درك كرده‌اند و در زندگي به كار بسته‌اند. آيا مي‌دانيد راز موفقيت انسان هاي بزرگ چيست؟ اگر شما نيز مي‌خواهيد در زندگي فرد موفقي باشيد، ۷ راز افراد موفق را كه در اين مطلب آمده است بخوانيد و سعي كنيد به تدريج تغييراتي در زندگي خود به وجود آوريد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۲:۵۲ توسط:webhostworks موضوع:

فروش محصولات

كم‌كم سامسونگ از يك توليدكننده معمولي به يك برند شناخته شده تبديل شد تا جايي كه اولين گوشي پخش‌كننده MP3، گوشي‌هايي با دوربين‌ چند مگاپيكسلي و محصولات خوب ديگري توليد كرد كه اين برند را در كشور وطن زبان‌زد كرد. اما سامسونگ به اين موفقيت‌ها راضي نشد و تصميم گرفت تا در امريكا نيز بر فروش محصولاتش بيفزايد. در سال ۲۰۱۰ كه سه سال از عرضه اولين آيفون مي‌گذشت سامسونگ به اين نتيجه رسيد كه استراتژي‌هايش در امريكا جواب نمي‌دهد و بايد به فكر ديگري باشد، در حقيقت ديگر وابستگي به شركا را براي تبليغات مناسب نديد و تصميم گرفت تا خودش محصولاتش را به كاربران بشناساند. در ژوئن ۲۰۱۱ كه مصادف با عرضه دومين نسخه از سري گلكسي اس بود، سامسونگ براي تبليغات و بازاريابي يكي از مديران سابق Nike به نام پندلتون را استخدام كرد. صفحه‌نمايش بزرگ و خيره‌كننده، پردازنده فوق قدرتمند، دوربين باكيفيت و فناوري تازه NFC از جمله ويژگي‌هايي بودند كه توجه كاربران آيفون را به گلكسي اس ۲ جلب كرد. پندلتون در اين باره مي‌گويد: “ما محصولي را داشتيم كه از محصولات موجود در بازار بهتر بود، اما هيچكس اين موضوع را نمي‌دانست.”

اين گونه بود كه سامسونگ تصميم گرفت مكان‌هايي را براي به نمايش گذاشتن محصولاتش با نام Galaxy Studio راه‌اندازي كند تا كاربران بتوانند از نزديك گفته‌هاي سامسونگ را ارزيابي كنند و با گجت‌هاي شيك و جذاب گلكسي كار كنند. سامسونگ تلاش زيادي كرد تا با كمك شركت‌هاي تبليغاتي مانند ۷۲andSunny كاربران چشم و گوش بسته اپلي را خطاب قرار دهد و با خرج حدوداً ۳۴۹ ميليون دلار در سه چهارم اول سال ۲۰۱۲ ركورد عجيبي را در تبليغات رقم زد.

البته كه اين همه تبليغات بدون يك محصول واقعاً شايسته بي‌اثر است بنابراين سامسونگ هيچ‌گاه از تلاش براي توليد و اختراع كوتاهي نكرد؛ به طور مثال در گلكسي اس ۳ فناوري‌هاي Smart Stay، Direct Call و در گلكسي نوت ۲ قابليت هاي جذاب S-Pen و مالتي تسكينگ با چند برنامه همزمان امكاناتي بود كه كاربران آيفون را نسبت به گوشي‌هاي اندرويدي بيش از پيش وسوسه كرد. همچنين هنوز هم سامسونگ قصد دارد صفحه‌نمايش‌هاي انعطاف پذير، پردازنده‌هاي هشت هسته‌اي و بسياري امكانات جذاب را به اسمارت‌فون‌ها بياورد تا جايي كه امروزه همه منتظرند تا ببينند گلكسي اس ۴ چه چيزي براي شگفت‌زده كردن كاربران دارد.

همچنين در طي اين سال‌ها روابط سامسونگ با گوگل سازنده سيستم‌عامل اندرويد نيز توسعه يافت. وقتي گوگل توانايي سامسونگ در توليد سخت‌افزار را در گلكسي اس ديد تصميم گرفت گوشي نكسوسي بعديش را به جاي اچ‌تي‌سي به سامسونگ بسپارد. جالب است بدانيد كه سامسونگ ۴۵ درصد از كل گوشي‌هاي اندرويدي دنيا را توليد مي‌كند.

با اين‌كه اندرويد عامل اصلي موفقيت سامسونگ در عرصه اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها محسوب مي‌شود اما از آنجايي كه سامسونگ مالك اندرويد محسوب نمي‌شود اين امر مي‌تواند يك نقطه ضعف بزرگ محسوب شود. همان‌طور كه مي‌دانيد سيستم‌عامل اندرويد به صورت رايگان در اختيار تمامي توليدكنندگان تلفن همراه است و حالا علاوه بر اچ‌تي‌سي، ال‌جي و سوني شركت‌هاي چيني جديدي نيز در اين عرصه خوب ظاهر شده‌اند. علاوه بر اين حالا گوگل مالك موتورولا نيز محسوب مي‌شود و ممكن است رابطه سامسونگ با گوگل به مرور زمان كم‌رنگ شده و موتورولا به توليد كننده اصلي سخت‌افزاري اندرويد تبديل شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۱:۰۹ توسط:webhostworks موضوع:

شركت كره‌اي

شكي نيست كه سامسونگ اخيراً پله‌هاي ترقي را خيلي سريع طي كرده است؛ اين شركت كره‌اي كه اخيراً بزرگترين توليدكننده اسمارت‌فون ايالات متحده لقب گرفته است سال گذشته نيز عنوان بزرگترين توليدكننده تلفن همراه دنيا را با ۲۹ درصد سهم از نوكيا ربود. حالا هم برخي منابع سهم سامسونگ را در بازار اسمارت‌فون امريكا ۳۳ درصد عنوان كرده‌اند كه از ۳۰ درصد اپل نيز فراتر رفته است؛ البته اپل تنها يك محصول آيفون را مي‌فروشد اما سهم سامسونگ مربوط به ۲۵ اسمار‌ت‌فون متفاوت است.

شايد موفقيت سامسونگ را بتوان تركيبي از فرصت‌طلبي هوشمندانه، تبليغات پرهزينه و فراوان، ابداعات و ابتكارات اخير و تلاش بي‌وقفه براي عرضه يك رقيب آيفون دانست. با اينكه سامسونگ اولين توليدكننده گوشي‌هاي اندرويدي نبوده است اما با عرضه اسمارت‌فون‌هاي بسيار باريك، سريع و با صفحه‌نمايش‌هاي بزرگ و خيره‌كننده و همچنين با قراردادن امكانات نرم‌افزاري منحصر به فرد و ابتكاري مانند ارسال فايل‌ها با قرارگرفتن پشت گوشي‌ها روي يكديگر، روشن‌نگاه داشتن صفحه حين خيره شدن به آن و تشخيص زمان چرخش صفحه با توجه به موقعيت چشم‌ها خودش را از ديگران به سرعت جدا كرد تا قله را فتح كند.

يك نكته ديگر استقلال سامسونگ در تهيه قطعات لازم است؛ شركت بزرگ سامسونگ از پردازنده و مموري تا صفحه‌نمايش گوشي‌هايش را خودش توليد مي‌كند و اين باعث شده تا سامسونگ بتواند در سال گذشته ميلادي ۲۱۵ ميليون دستگاه فقط از اسمارت‌فون‌هايش را به فروش برساند. حالا اپراتورهاي بزرگ تلفن‌ همراه امريكا نيز مانند Verizon، T-Mobile، Sprint و AT&T موافقت كردند تا پرچم‌دار سامسونگ را همگي تحت عنوان گلكسي اس ۳ ه صورت هم‌زمان به فروش برسانند.

البته هر كسي اين سامسونگ را دوست ندارد، اپل به علت نقض كپي رايت از سامسونگ شكايت كرد و جريمه سنگيني را نيز متوجه اين كمپاني كره‌اي كرد، همچنين سامسونگ ممكن است براي مدتي به عنوان يك شركت كپي‌كار در ذهن كاربران جاي بگيرد اما آيا واقعاً سامسونگ بازنده بود؟ همچنين اين نكته را هم بايد در نظر داشت كه با اينكه سامسونگ خيلي عالي خودش را بالا كشيده و جزو برترين‌ها قرار داده اما پايه‌هاي برجش را بر روي زمين گوگل و اندرويد بنا كرده و كنترل زيادي روي سيستم‌عامل و فروشگاه اپليكيشن‌ها ندارد، چيزي كه اسمارت‌فون‌ها را انقدر محبوب كرده است. بنابراين مي‌توان انتظار داشت كه در صورت لغرش احتمالي گوگل و اندرويد سامسونگ نيز شكوه و عظمت كنونيش را از دست بدهد؛ اين درحالي است كه محصولات اپل بر اساس اكوسيستم خانگي اين شركت بنا شده است.

بر اساس آخرين آمار Business Insider سامسونگ نهمين برند ارزشمند دنيا محسوب مي‌شود كه طق گزارش Fortune Global 500 درآمدي بالغ بر سالانه ۱۴۹ ميليارد دلار دارد و از اين حيث نيز در رتبه بيستم قرار گرفته است. اين مقام‌ها براي شركتي كه روزي در سال ۱۹۳۸ ميلادي در شهر كوچك Daegu به خشك كردن ماهي مشغول بود و بعدها با جاه‌طلبي‌هاي بنيان‌گذارش “بيونگ چول لي” به پايتخت منتقل شد بسيار حائز اهميت است. در دهه ۱۹۶۰ ميلادي بود كه سامسونگ رسماً وارد صنعت الكترونيك شد و از همان سال‌ها به عنوان يك توليدكننده تلويزيون و كولر ارزان‌قيمت معرفي شد. اما در سال ۱۹۹۵ همه‌چيز عوض شد وقتي رئيس وقت سامسونگ يك سفر مهم و سرنوشت‌ساز را به “گومي”، يك شهر بزرگ صنعتي انجام داد. بعضي مي‌گويند لي رئيس شركت در اين سفر آخرين مدل‌هاي گوشي‌هاي سامسونگ را به عنوان هديه به اين شهر مي‌برد اما بعدها خبر مي‌رسد كه گوشي‌ها كار نمي‌كنند! بالاخره سامسونگ تصميم مي‌گيرد كه مقر خود را به گومي منتقل كند و كيفيت و كميت محصولات خود را ارتقا دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۹:۵۳ توسط:webhostworks موضوع:

سامسونگ چگونه دنيا را تسخير كرد؟

علي ارغوان: مدت زيادي از آن زمان نمي‌گذرد كه نوكيا غول دنياي تلفن همراه بود و سامسونگ يك توليدكننده معمولي در اين صنعت محسوب مي‌شد كه هر كسي به اين برند اعتماد نمي‌كرد؛ حتي وقتي اپل كم كم خودش را در عرصه اسمارت‌فون‌ها مطرح كرد، سامسونگ موفقيت زيادي كسب نكرده بود. وقتي سيمبين در رقابت با رابط كاربري جذاب و ابتكاري iOS ناكام ماند، گوگل با اندرويد به فكر تصاحب سهمي از اين بازار افتاد و به كمك اچ‌تي‌سي توانست توجه كاربران زيادي را به خودش جلب كند. در اين زمان بود كه سامسونگ به مرور زمان با عرضه سري گلكسي اس خود توانست بازار اندرويد را به زيركي از چنگ اچ‌تي‌سي درآورد تا آن‌جايي كه حالا برند گلكسي اس و گلكسي نوت را همه كاربران موافق و مخالف سامسونگ به عنوان محصولاتي بسيار موفق و قدرتمند مي‌شناسند و اخيراً نيز عنوان توليدكننده اول اسمارت‌فون در امريكا را نيز تصاحب كرده است. اما سامسونگ چگونه به اين موفقيت دست يافت و تا كجا پيش خواهد رفت؟

Samsung
اين كتاب به خواست شما نوشته مي‌شود! (لطفاً كليك كنيد)
خريد آنلاين پاوربانك PowerBank با تخفيف ويژه
نظر بده ماگ رايگان هديه بگير!
خريد آنلاين ساعت هوشمند Smart Watch با تخفيف ويژه

بياييد به اواخر شهريور امسال بازگرديم، زماني كه تيم كوك در سن فرانسيسكو روي سن رفت تا آيفون ۵ را معرفي كند. صدها كيلومتر آن طرف‌تر در رستوران Wolfgang Puck لس آنجلس گروهي از متخصصان و مديران بخش تبليغات و بازاريابي سامسونگ به دقت به عكس‌العمل مردم هنگام معرفي ويژگي‌هاي آيفون جديد توجه كردند. آن‌ها در با گردهم آوردن چندين لپ‌تاپ و تلويزيون تك‌تك كامنت‌هاي سايت‌ها و شبكه‌هاي خبري فناوري را در مورد آيفون ۵ خواندند و سعي كردند در اين رستوران كه حالا شبيه به يك ميدان جنگ شده بود يك جواب مناسب را براي رقيبشان پيدا كنند.

samsung-galaxy-s-iii-anti-iphone-5-ad

دو ساعت بعد وقتي تيم كوك در ميان تشويق حضار در حال پايين آمدن از پله‌هاي سن بود گروه سامسونگ در حال تهيه يك سري تبليغات چاپي، ويدئويي و تصوير بودند. وقتي در هفته وقتي موعد فروش آيفون ۵ فرارسيد سامسونگ يك تبليغ تلويزيوني را آماده كرد كه در آن يك سري فن‌بوي اپل در حالي كه در صف طويل فروش آيفون قرار دارند مي‌گويند: “جك هدفون قرار است در پايين گوشي قرار بگيرد!”. اين ويدئوي ۹۰ ثانيه‌اي به پربيننده‌ترين ويدئوي تبليغاتي فناوري در سال ۲۰۱۲ تبديل مي‌شود و بيش از ۷۰ ميليون بازديد كسب مي‌كند. مهم‌تر از همه در همان هفته‌هاي آغازين معرفي و شروع فروش آيفون ۵ سامسونگ توانست يك ركورد جديد از فروش پرچم‌دار جديدش همان گلكسي اس ۳ برجاي بگذارد تا جايي كه “تاد پندلتون” مدير تبليغات و بازاريابي سامسونگ در امريكا گفت: “ما مي‌دانستيم كه اين يك لحظه بزرگ خواهد بود، وقتي مصرف‌كنندگان واقعاً توجه مي‌كنند.”


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۷:۴۹ توسط:webhostworks موضوع:

توليد و تبليغ

در تملك بخشهايي از آي بي‌ام، لنوو توانست دو نام تجاري شناخته شده در صنعت رايانه متعلق به آي‏بي‏ام را به دست آورد. استراتژي لنوو پيوند دادن نام خود با بهترين و شناخته شده‌ترين محصولات است تا هنگامي كه در ذهن مشتري نام لنوو معادل نام‌هاي اصلي شود. با اين خريد لنوو از يك شركت گمنام پس از «دل» و «هيولت‏ پاكارد» تبديل به سومين رايانه ساز دنيا مي‌‏شود. تملك استراتژيك چند نام تجاري آي‏بي‏ام و منابع انساني آن گامهاي استواري هستند كه فرايند بين المللي شدن شركت لنوو را شتاب مي‌‏بخشد. شركت چيني تي‏سي‏ال نيز سال گذشته شركت فرانسوي چند مليتي «تامسون» را كه خود شامل شركت آمريكايي آرسي‏اي (RCA) بود به تملك در آورد زيرا مي‌‏خواست از قوتهاي آن بهره گيرد. «تامسون» در اروپا قوي است و جاي پاي محكمي‏در آمريكا دارد جايي كه تي‏سي‏ال چين هيچ حضوري در آن ندارد.

مرحله دو: توليد و تبليغ در مقياس جهاني با تركيب نام‌هاي اصلي و نام جديد: محصولات لنوو به مدت پنج سال با لوگوي آي بي‌ام ساخته خواهند شد. لنوو كه ۲۸ درصد بازار رايانه شخصي چين را در اختيار دارد بر سهم ۶/۴ درصد آي‏بي‏ام در بازارهاي جهاني چشم دوخته است.

تي‏سي‏ال پس از تملك تامسون فرانسه بزرگ‌ترين تلويزيون ساز دنيا شد. اين امر موجب شد تا تي‏سي‏ال بتواند از نام تجاري آمريكايي آرسي‏اي بهره گيرد. سپس تي‏سي‏ال از تصوير مشهور آرسي‏اي (يك سگ موسوم به نيپر) بر محصولات خود استفاده كرد.
تي‏سي‏ال و لنوو در تلاش‌اند تا از فرايندهاي پرزحمت ساختن و ترويج نام‌هاي تجاري از طريق خريد آن‌ها جهش كنند اما اين امر مخاطراتي دربر دارد. جهاني شونده‌هاي جديد مي‌توانند نام‌هاي تجاري و خبرگان صنعت را خريداري كنند اما موضوع اصلي قابليت اجرايي و مديريتي آن‌ها است. در نگاهي به چيني‌ها مي‌توان دريافت كه آن‌ها دارايي‌ها را مي‌‏خرند و سپس آمريكايي‌ها را براي حل مشكلاتشان در درون آمريكا استخدام مي‌كنند دوم اينكه در پشت اين صحنه آن‌ها از زمان براي مطالعه و يادگيري براي تبديل شدن خويش به خبرگان استفاده مي‌كنند.

مرحله سه: توليد و تبليغ در مقياس جهاني با نام تجاري چيني: به محض شناخته شدن نام لنوو شركت به تدريج لوگوي آي‏بي‏ام را حذف و محصولات را با نام خود خواهد فروخت. در اذهان ترديدي درباره اينكه نام تجاري تينك‏پد توسط لنوو ساخته شده ‏است باقي نخواهد ماند و اين‌‌ همان مطلوب استراتژيست‌هاي شركت چيني است. از اين پس مراقبت از نام تجاري در دستور كار خواهد بود و متناسب با شرايط جديد استراتژي‌هاي ديگري درون مراحل بعدي مورد توجه قرار مي‌‏گيرند.

پياده‏سازي «استراتژي ترويج نام‌هاي تجاري بر‌تر» در سراسر چين به يك اراده ملي تبديل شده‏است. اما اراده ملي و پشتوانه مالي تنها عوامل انگيزشي و پشتيباني كننده هستند. دستيابي به بازارهاي جهاني بدون تدوين كارراهه‌هاي مناسب امكان پذير نيست.

در مطالعه شركت‌هاي چيني دو كارراهه اساسي براي رقابت در بازارهاي جهاني شناسايي گرديد. كارراهه گام به گام مسيري است دشوار و زمانبر كه نيازمند مراقبت و بازخواني مستمر نتايج و تصديق حركت است و از سهولت برخوردار نيست. كارراهه گام به گام، شامل گزينش بازارهاي سخت، گزينش گوشه بازار، ارايه محصول با كيفيت و ارزان و بهره‏گيري از كانال‌هاي توزيع آمريكايي چون وال‏مارت در مرحله اول است. مرحله دوم اين كارراهه طراحي و توليد در محل، ارزش آفريني سريع و متمايز و تبليغات در مقياس جهاني را شامل مي‌‏شود. در مرحله سوم نوآوريهاي تكنولوژيك و گسترش طيف تخصصي محصولات تجربه مي‌‏شود.

امكان پرش از فرايندهاي دشوار براي جا انداختن نام تجاري تا حدودي براي برخي شركت‌هاي چيني فراهم شده‏است. از اين رو كارراهه جهشي شكل گرفته است. در اين راه دولت چين معامله‏گر اصلي است و شركت‌ها را به اتخاذ اين كارراهه تشويق مي‌‏كند. پس از خريد نام تجاري، محصول تا مدتي با تركيبي از نام اصلي و نام چيني توليد و در مقياس جهاني به بازار عرضه مي‌‏شود. در صورت موفقيت اين تركيب، به تدريج نام اصلي حذف و نام چيني به عنوان نام تجاري اصلي معرفي مي‌‏شود. براي كارراهه‌ها نمي‌توان پاياني را درنظر گرفت و در ادامه مسير با توجه به شرايط، لازم است مراحل ديگري به آن‌ها افزوده شود.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۶:۲۴ توسط:webhostworks موضوع: