webhostworks webhostworks .

webhostworks

راز اول: پول را هدف اصلي خود قرار نمي‌دهند

اگر فكر مي‌كنيد كه هدف اصلي افراد موفق به دست آوردن پول است، سخت در اشتباهيد. اگر فقط به خاطر پول كار كنيد، هرگز به جايي نخواهيد رسيد. سعي كنيد در كنار هدف اصلي خود، پول را به عنوان يك هدف جانبي از كار سخت و مطالعه‌ي فراوان در نظر بگيريد. افراد موفق هميشه با در نظر گرفتن وضعيت بازار و كسب‌وكارهاي رو به رشد، ايده‌اي را مطرح و روي آن سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

پزشكي كه براي تشخيص راه درمان يك بيمار تلاش مي‌كند، وكيلي كه به هر ترفندي متوسل مي‌شود تا در دادگاه برنده شود و مهندسي كه با وسواس نقشه‌اي طراحي مي‌كند تا يك ساختمان بي‌نظير بسازد، همه به يك هدف فكر مي‌كنند. در مسير موفقيت، هيچ تفاوتي ميان اين مشاغل پُردرآمد و يك شاعر، موسيقي‌دان يا هنرمندي كه يك تابلوي نقاشي را خلق مي‌كند وجود ندارد. افراد موفق، تا جاي ممكن زندگي خود را وقف مال‌اندوزي نمي‌كنند.

راز دوم: از طرد شدن نمي‌ترسند

در هر حوزه‌اي از فعاليت‌هاي اقتصادي، هميشه دو مسير وجود دارد. يكي از اين دو مسير، خطرپذير است و اگر آن را انتخاب كنيد، از ديگران متفاوت خواهيد بود. فرض كنيد در حوزه‌ي خاصي، مي‌خواهيد روي يك رويكرد جديد كه از نظر ديگران ريسك زيادي به همراه دارد سرمايه‌گذاري كنيد. بي‌ترديد اين اقدام از سوي بسياري از فعالان آن حوزه، كاري احمقانه خواهد بود. اما اگر به تصميم خود كاملا ايمان داريد، آن را انجام دهيد و از طرد شدن نترسيد. البته چنين رويكردي، مزايا و معايب خاص خود را دارد. با اين حال، مهم اين است كه از اقدام خود و كاري كه روي آن تمركز كرده‌ايد راضي هستيد.

تعداد افرادي كه حاضرند براي تحقق رؤياهاي خود، هزينه بپردازند و فداكاري كنند انگشت‌شمار است. اگر كسي از ابتدا به شما بگويد كه براي رسيدن به هدف‌تان دقيقا به چقدر زمان و چه مقدار مطالعه نياز داريد، احتمالا هرگز آن كار را شروع نخواهيد كرد. اما يك فرد موفق كه ساعت‌هاي طولاني را صرف پرداختن به كار مورد علاقه‌اش مي‌كند، اين را نه يك موفقيت صرف كه در واقع يك تغيير شگرف در شيوه‌ي زندگي‌اش در نظر مي‌گيرد. به ياد داشته باشيد كه در راه موفقيت، بايد همه چيز حتي اشتباهاتي را كه در طول مسير مرتكب مي‌شويد، بپذيريد و بدانيد زماني كه بر موانع راه غلبه مي‌كنيد، موفقيت براي شما شيرين‌تر خواهد بود.

راز چهارم: شكست را به عنوان عاملي براي پيشرفت در نظر مي‌گيرند

افراد موفق نه تنها از شكست و اشتباهات غيرقابل‌اجتناب در طول مسير نمي‌ترسند، بلكه به سوي آن نيز مي‌روند! در حالي‌كه بيشتر افراد از شكست و خجالت ناشي از آن و همچنين متحمل شدن هزينه‌ي زياد در راه موفقيت مي‌ترسند و سعي مي‌كنند كه از آن جلوگيري كنند، افراد موفق مي‌دانند كه اشتباهات به ما كمك مي‌كنند تا بفهميم كه چه كاري را نبايد انجام بدهيم و در مسير رسيدن به موفقيت به چه تجاربي نياز داريم. افرادي كه هرگز اشتباه نمي‌كنند، براي شكست آمادگي ندارند و بنابراين اگر روزي با آن مواجه شوند لطمه‌ي شديدي خواهند ديد؛ و چون تجربه‌ي مقابله با شكست را نداشته‌اند، اغلب هرگز بهبود نمي‌يابند. شكست‌هاي كوچك كه در فواصل كوتاهي از هم اتفاق مي‌افتند سبب مي‌شوند تا خود را بيشتر بررسي كنيم و در نتيجه فردي عاقل‌تر و محافظه‌كارتر شويم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۵:۵۰ توسط:webhostworks موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :