webhostworks webhostworks .

webhostworks

چطور شكست را به پيروزي تبديل كنيم؟

در دنياي امروز، همه مي‌خواهند يك شبه به موفقيت برسند. كافي‌ست به رشد روزافزون فضاهاي مجازي و رسانه‌هاي اجتماعي نگاه كنيد. افراد موفق، اغلب يك‌شبه به موفقيت دست نيافته‌اند، بلكه سال‌ها طول كشيده است تا به آن رسيده‌اند. تعجبي ندارد كه بسياري از كودكاني كه در خانواده‌هاي ثروتمند به دنيا آمده‌اند، ستارگان فيلم‌ها و يا برندگان مسابقات شرط‌بندي، در نهايت كارشان به افسردگي، اعتياد به الكل و مواد مخدر مي‌كشد. چون آنها مي‌دانند كه زماني را صرف نكرده و تلاشي نكرده‌اند تا مستحق آنچه از بخت خوب به آنها رسيده است باشند و بنابراين ارزشي برايشان ندارد. اعتماد به نفس اين افراد نيز بسيار پايين است. شادترين افراد كساني هستند كه در طول زمان با تلاش خود به اهداف‌شان مي‌رسند و در اين راه چيزهاي زيادي ياد مي‌گيرند و فراز و نشيب‌هايي را تجربه مي‌كنند كه سبب قوي‌تر شدن آنها مي‌شود.
مقاله مرتبط: مثبت انديشي و موفقيت؛ چگونه نگرش خود را تغيير دهيم
راز ششم: هنگامي كه به بن‌بست مي‌رسند مسير خود را تغيير مي‌دهند

بسياري از افراد همواره در مسير خود ثابت مي‌مانند و به جاي آنكه ايده‌هايشان را با تغييراتِ راه وفق بدهند، سعي مي‌كنند از هر گونه تغييري اجتناب كنند و در مسير ثابتي پيش بروند. اما ثروتمندترين، شادترين و بزرگ‌ترين افراد كساني هستند كه جهان را به همان صورتي كه هست پذيرفته‌اند. آنها از تغييراتي كه در مسير پيش مي‌آيد استقبال و از هر فرصتي استفاده مي‌كنند تا شانس تحقق رؤياهايشان را افزايش بدهند. البته درست است كه نبايد به طور مداوم تغيير مسير بدهيد يا همه چيز را به طور كامل دگرگون كنيد، اما به ياد داشته باشيد كه انعطاف‌پذير بودن كليد موفقيت است.
مقاله مرتبط: ۱۰ نكته براي دست‌وپنجه نرم كردن با اتفاقات غيرمنتظره
راز هفتم: نقاط قوت خود را مي‌شناسند و نقطه ضعف‌هاي خود را اصلاح مي‌كنند

هر شخص نقاط قوت و ضعفي دارد و اين هيچ ربطي به ميزان استعداد شخص يا اينكه تا چه حد سخت كار و مطالعه كرده است ندارد. به ياد داشته باشيد كه هيچ‌كس كامل نيست. افراد خردمند و عاقل مي‌توانند نقاط ضعف خود را به سرعت تشخيص بدهند و براي رفع آنها تلاش كنند يا اينكه نقاط ضعف را با نقاط قوت خود جايگزين كنند. بنابراين نبايد از اينكه در برخي از مهارت‌ها ضعف داريد خجالت بكشيد. اتفاقا نقاط ضعف سبب مي‌شوند تا از نقاط قوت خود بيشتر و بهتر استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۹:۲۴ توسط:webhostworks موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :