webhostworks webhostworks .

webhostworks

توليد و تبليغ

در تملك بخشهايي از آي بي‌ام، لنوو توانست دو نام تجاري شناخته شده در صنعت رايانه متعلق به آي‏بي‏ام را به دست آورد. استراتژي لنوو پيوند دادن نام خود با بهترين و شناخته شده‌ترين محصولات است تا هنگامي كه در ذهن مشتري نام لنوو معادل نام‌هاي اصلي شود. با اين خريد لنوو از يك شركت گمنام پس از «دل» و «هيولت‏ پاكارد» تبديل به سومين رايانه ساز دنيا مي‌‏شود. تملك استراتژيك چند نام تجاري آي‏بي‏ام و منابع انساني آن گامهاي استواري هستند كه فرايند بين المللي شدن شركت لنوو را شتاب مي‌‏بخشد. شركت چيني تي‏سي‏ال نيز سال گذشته شركت فرانسوي چند مليتي «تامسون» را كه خود شامل شركت آمريكايي آرسي‏اي (RCA) بود به تملك در آورد زيرا مي‌‏خواست از قوتهاي آن بهره گيرد. «تامسون» در اروپا قوي است و جاي پاي محكمي‏در آمريكا دارد جايي كه تي‏سي‏ال چين هيچ حضوري در آن ندارد.

مرحله دو: توليد و تبليغ در مقياس جهاني با تركيب نام‌هاي اصلي و نام جديد: محصولات لنوو به مدت پنج سال با لوگوي آي بي‌ام ساخته خواهند شد. لنوو كه ۲۸ درصد بازار رايانه شخصي چين را در اختيار دارد بر سهم ۶/۴ درصد آي‏بي‏ام در بازارهاي جهاني چشم دوخته است.

تي‏سي‏ال پس از تملك تامسون فرانسه بزرگ‌ترين تلويزيون ساز دنيا شد. اين امر موجب شد تا تي‏سي‏ال بتواند از نام تجاري آمريكايي آرسي‏اي بهره گيرد. سپس تي‏سي‏ال از تصوير مشهور آرسي‏اي (يك سگ موسوم به نيپر) بر محصولات خود استفاده كرد.
تي‏سي‏ال و لنوو در تلاش‌اند تا از فرايندهاي پرزحمت ساختن و ترويج نام‌هاي تجاري از طريق خريد آن‌ها جهش كنند اما اين امر مخاطراتي دربر دارد. جهاني شونده‌هاي جديد مي‌توانند نام‌هاي تجاري و خبرگان صنعت را خريداري كنند اما موضوع اصلي قابليت اجرايي و مديريتي آن‌ها است. در نگاهي به چيني‌ها مي‌توان دريافت كه آن‌ها دارايي‌ها را مي‌‏خرند و سپس آمريكايي‌ها را براي حل مشكلاتشان در درون آمريكا استخدام مي‌كنند دوم اينكه در پشت اين صحنه آن‌ها از زمان براي مطالعه و يادگيري براي تبديل شدن خويش به خبرگان استفاده مي‌كنند.

مرحله سه: توليد و تبليغ در مقياس جهاني با نام تجاري چيني: به محض شناخته شدن نام لنوو شركت به تدريج لوگوي آي‏بي‏ام را حذف و محصولات را با نام خود خواهد فروخت. در اذهان ترديدي درباره اينكه نام تجاري تينك‏پد توسط لنوو ساخته شده ‏است باقي نخواهد ماند و اين‌‌ همان مطلوب استراتژيست‌هاي شركت چيني است. از اين پس مراقبت از نام تجاري در دستور كار خواهد بود و متناسب با شرايط جديد استراتژي‌هاي ديگري درون مراحل بعدي مورد توجه قرار مي‌‏گيرند.

پياده‏سازي «استراتژي ترويج نام‌هاي تجاري بر‌تر» در سراسر چين به يك اراده ملي تبديل شده‏است. اما اراده ملي و پشتوانه مالي تنها عوامل انگيزشي و پشتيباني كننده هستند. دستيابي به بازارهاي جهاني بدون تدوين كارراهه‌هاي مناسب امكان پذير نيست.

در مطالعه شركت‌هاي چيني دو كارراهه اساسي براي رقابت در بازارهاي جهاني شناسايي گرديد. كارراهه گام به گام مسيري است دشوار و زمانبر كه نيازمند مراقبت و بازخواني مستمر نتايج و تصديق حركت است و از سهولت برخوردار نيست. كارراهه گام به گام، شامل گزينش بازارهاي سخت، گزينش گوشه بازار، ارايه محصول با كيفيت و ارزان و بهره‏گيري از كانال‌هاي توزيع آمريكايي چون وال‏مارت در مرحله اول است. مرحله دوم اين كارراهه طراحي و توليد در محل، ارزش آفريني سريع و متمايز و تبليغات در مقياس جهاني را شامل مي‌‏شود. در مرحله سوم نوآوريهاي تكنولوژيك و گسترش طيف تخصصي محصولات تجربه مي‌‏شود.

امكان پرش از فرايندهاي دشوار براي جا انداختن نام تجاري تا حدودي براي برخي شركت‌هاي چيني فراهم شده‏است. از اين رو كارراهه جهشي شكل گرفته است. در اين راه دولت چين معامله‏گر اصلي است و شركت‌ها را به اتخاذ اين كارراهه تشويق مي‌‏كند. پس از خريد نام تجاري، محصول تا مدتي با تركيبي از نام اصلي و نام چيني توليد و در مقياس جهاني به بازار عرضه مي‌‏شود. در صورت موفقيت اين تركيب، به تدريج نام اصلي حذف و نام چيني به عنوان نام تجاري اصلي معرفي مي‌‏شود. براي كارراهه‌ها نمي‌توان پاياني را درنظر گرفت و در ادامه مسير با توجه به شرايط، لازم است مراحل ديگري به آن‌ها افزوده شود.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۶:۲۴ توسط:webhostworks موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :