webhostworks webhostworks .

webhostworks

سامسونگ چگونه دنيا را تسخير كرد؟

علي ارغوان: مدت زيادي از آن زمان نمي‌گذرد كه نوكيا غول دنياي تلفن همراه بود و سامسونگ يك توليدكننده معمولي در اين صنعت محسوب مي‌شد كه هر كسي به اين برند اعتماد نمي‌كرد؛ حتي وقتي اپل كم كم خودش را در عرصه اسمارت‌فون‌ها مطرح كرد، سامسونگ موفقيت زيادي كسب نكرده بود. وقتي سيمبين در رقابت با رابط كاربري جذاب و ابتكاري iOS ناكام ماند، گوگل با اندرويد به فكر تصاحب سهمي از اين بازار افتاد و به كمك اچ‌تي‌سي توانست توجه كاربران زيادي را به خودش جلب كند. در اين زمان بود كه سامسونگ به مرور زمان با عرضه سري گلكسي اس خود توانست بازار اندرويد را به زيركي از چنگ اچ‌تي‌سي درآورد تا آن‌جايي كه حالا برند گلكسي اس و گلكسي نوت را همه كاربران موافق و مخالف سامسونگ به عنوان محصولاتي بسيار موفق و قدرتمند مي‌شناسند و اخيراً نيز عنوان توليدكننده اول اسمارت‌فون در امريكا را نيز تصاحب كرده است. اما سامسونگ چگونه به اين موفقيت دست يافت و تا كجا پيش خواهد رفت؟

Samsung
اين كتاب به خواست شما نوشته مي‌شود! (لطفاً كليك كنيد)
خريد آنلاين پاوربانك PowerBank با تخفيف ويژه
نظر بده ماگ رايگان هديه بگير!
خريد آنلاين ساعت هوشمند Smart Watch با تخفيف ويژه

بياييد به اواخر شهريور امسال بازگرديم، زماني كه تيم كوك در سن فرانسيسكو روي سن رفت تا آيفون ۵ را معرفي كند. صدها كيلومتر آن طرف‌تر در رستوران Wolfgang Puck لس آنجلس گروهي از متخصصان و مديران بخش تبليغات و بازاريابي سامسونگ به دقت به عكس‌العمل مردم هنگام معرفي ويژگي‌هاي آيفون جديد توجه كردند. آن‌ها در با گردهم آوردن چندين لپ‌تاپ و تلويزيون تك‌تك كامنت‌هاي سايت‌ها و شبكه‌هاي خبري فناوري را در مورد آيفون ۵ خواندند و سعي كردند در اين رستوران كه حالا شبيه به يك ميدان جنگ شده بود يك جواب مناسب را براي رقيبشان پيدا كنند.

samsung-galaxy-s-iii-anti-iphone-5-ad

دو ساعت بعد وقتي تيم كوك در ميان تشويق حضار در حال پايين آمدن از پله‌هاي سن بود گروه سامسونگ در حال تهيه يك سري تبليغات چاپي، ويدئويي و تصوير بودند. وقتي در هفته وقتي موعد فروش آيفون ۵ فرارسيد سامسونگ يك تبليغ تلويزيوني را آماده كرد كه در آن يك سري فن‌بوي اپل در حالي كه در صف طويل فروش آيفون قرار دارند مي‌گويند: “جك هدفون قرار است در پايين گوشي قرار بگيرد!”. اين ويدئوي ۹۰ ثانيه‌اي به پربيننده‌ترين ويدئوي تبليغاتي فناوري در سال ۲۰۱۲ تبديل مي‌شود و بيش از ۷۰ ميليون بازديد كسب مي‌كند. مهم‌تر از همه در همان هفته‌هاي آغازين معرفي و شروع فروش آيفون ۵ سامسونگ توانست يك ركورد جديد از فروش پرچم‌دار جديدش همان گلكسي اس ۳ برجاي بگذارد تا جايي كه “تاد پندلتون” مدير تبليغات و بازاريابي سامسونگ در امريكا گفت: “ما مي‌دانستيم كه اين يك لحظه بزرگ خواهد بود، وقتي مصرف‌كنندگان واقعاً توجه مي‌كنند.”


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۷:۴۹ توسط:webhostworks موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :