webhostworks webhostworks .

webhostworks

شركت كره‌اي

شكي نيست كه سامسونگ اخيراً پله‌هاي ترقي را خيلي سريع طي كرده است؛ اين شركت كره‌اي كه اخيراً بزرگترين توليدكننده اسمارت‌فون ايالات متحده لقب گرفته است سال گذشته نيز عنوان بزرگترين توليدكننده تلفن همراه دنيا را با ۲۹ درصد سهم از نوكيا ربود. حالا هم برخي منابع سهم سامسونگ را در بازار اسمارت‌فون امريكا ۳۳ درصد عنوان كرده‌اند كه از ۳۰ درصد اپل نيز فراتر رفته است؛ البته اپل تنها يك محصول آيفون را مي‌فروشد اما سهم سامسونگ مربوط به ۲۵ اسمار‌ت‌فون متفاوت است.

شايد موفقيت سامسونگ را بتوان تركيبي از فرصت‌طلبي هوشمندانه، تبليغات پرهزينه و فراوان، ابداعات و ابتكارات اخير و تلاش بي‌وقفه براي عرضه يك رقيب آيفون دانست. با اينكه سامسونگ اولين توليدكننده گوشي‌هاي اندرويدي نبوده است اما با عرضه اسمارت‌فون‌هاي بسيار باريك، سريع و با صفحه‌نمايش‌هاي بزرگ و خيره‌كننده و همچنين با قراردادن امكانات نرم‌افزاري منحصر به فرد و ابتكاري مانند ارسال فايل‌ها با قرارگرفتن پشت گوشي‌ها روي يكديگر، روشن‌نگاه داشتن صفحه حين خيره شدن به آن و تشخيص زمان چرخش صفحه با توجه به موقعيت چشم‌ها خودش را از ديگران به سرعت جدا كرد تا قله را فتح كند.

يك نكته ديگر استقلال سامسونگ در تهيه قطعات لازم است؛ شركت بزرگ سامسونگ از پردازنده و مموري تا صفحه‌نمايش گوشي‌هايش را خودش توليد مي‌كند و اين باعث شده تا سامسونگ بتواند در سال گذشته ميلادي ۲۱۵ ميليون دستگاه فقط از اسمارت‌فون‌هايش را به فروش برساند. حالا اپراتورهاي بزرگ تلفن‌ همراه امريكا نيز مانند Verizon، T-Mobile، Sprint و AT&T موافقت كردند تا پرچم‌دار سامسونگ را همگي تحت عنوان گلكسي اس ۳ ه صورت هم‌زمان به فروش برسانند.

البته هر كسي اين سامسونگ را دوست ندارد، اپل به علت نقض كپي رايت از سامسونگ شكايت كرد و جريمه سنگيني را نيز متوجه اين كمپاني كره‌اي كرد، همچنين سامسونگ ممكن است براي مدتي به عنوان يك شركت كپي‌كار در ذهن كاربران جاي بگيرد اما آيا واقعاً سامسونگ بازنده بود؟ همچنين اين نكته را هم بايد در نظر داشت كه با اينكه سامسونگ خيلي عالي خودش را بالا كشيده و جزو برترين‌ها قرار داده اما پايه‌هاي برجش را بر روي زمين گوگل و اندرويد بنا كرده و كنترل زيادي روي سيستم‌عامل و فروشگاه اپليكيشن‌ها ندارد، چيزي كه اسمارت‌فون‌ها را انقدر محبوب كرده است. بنابراين مي‌توان انتظار داشت كه در صورت لغرش احتمالي گوگل و اندرويد سامسونگ نيز شكوه و عظمت كنونيش را از دست بدهد؛ اين درحالي است كه محصولات اپل بر اساس اكوسيستم خانگي اين شركت بنا شده است.

بر اساس آخرين آمار Business Insider سامسونگ نهمين برند ارزشمند دنيا محسوب مي‌شود كه طق گزارش Fortune Global 500 درآمدي بالغ بر سالانه ۱۴۹ ميليارد دلار دارد و از اين حيث نيز در رتبه بيستم قرار گرفته است. اين مقام‌ها براي شركتي كه روزي در سال ۱۹۳۸ ميلادي در شهر كوچك Daegu به خشك كردن ماهي مشغول بود و بعدها با جاه‌طلبي‌هاي بنيان‌گذارش “بيونگ چول لي” به پايتخت منتقل شد بسيار حائز اهميت است. در دهه ۱۹۶۰ ميلادي بود كه سامسونگ رسماً وارد صنعت الكترونيك شد و از همان سال‌ها به عنوان يك توليدكننده تلويزيون و كولر ارزان‌قيمت معرفي شد. اما در سال ۱۹۹۵ همه‌چيز عوض شد وقتي رئيس وقت سامسونگ يك سفر مهم و سرنوشت‌ساز را به “گومي”، يك شهر بزرگ صنعتي انجام داد. بعضي مي‌گويند لي رئيس شركت در اين سفر آخرين مدل‌هاي گوشي‌هاي سامسونگ را به عنوان هديه به اين شهر مي‌برد اما بعدها خبر مي‌رسد كه گوشي‌ها كار نمي‌كنند! بالاخره سامسونگ تصميم مي‌گيرد كه مقر خود را به گومي منتقل كند و كيفيت و كميت محصولات خود را ارتقا دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۹:۵۳ توسط:webhostworks موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :